In 2003 werd Voorne-Putten en Rozenburg aanbesteed. Connexxion won deze concessie en dat betekende het einde voor het huidige wagenpark. Voor de
lagevloers bussen, van het type Den Oudsten B96 (2230 t/m 2239), werd echter de uitzondering gemaakt dat deze mochten blijven. De rest van het wagenpark
moest echter vernieuwd worden. Ook werden er geen gelede bussen meer toegestaan, dit opgevangen door een groot aantal 14,5mtr lange Volvo bussen in te zetten.


Wagenpark na de concessie:

Het ‘’vaste’’ wagenpark, hier worden dus niet de ‘’vreemde eenden’’ in vermeld, bestond na de concessie uit de volgende series:

Connexxion 2230 t/m 2239 Daf- Den Oudsten Alliance City B96.
Connexxion 5617 t/m 5637 Volvo B8700LE.
Connexxion 8304 t/m 8342 Daf- Berkhof Ambassador 200.


Veranderingen in het vaste wagenpark:

In 2007 kwamen echter de grootste veranderingen, de huidige Alliance B96 bussen bleken te duur te zijn, en men wilde goedkopere bussen. Dit werden de MAN- Berkhof Scout bussen die in Delft in de overs kwamen, door de grote wijzigingen in het stadsnet aldaar. Het is echter geen succesvolle ruiling geweest, overvolle bussen, veel defecte MAN-scout bussen die stilstonden, waren probleem die dagelijks voorkwamen.
Een andere verandering was het willen opheffen van Lijn 89 (Brielle Busstation v.v. Schiedam Centrum), dit idee ondervondt veel tegenstand, en zodoende werd kort voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling dit toch teruggedraaid. De nieuwe diensten waren echter al gemaakt, en dus werd Lijn 89 in zijn geheel losgekoppeld van de andere lijnen, en apart gereden. Hiervoor kwamen 4 Alliance B95 bussen uit Heinenoord, alwaar men de Concessie verloren had aan Arriva.
Naast een verandering in Lijn 89, kwam er ook verandering in Lijn 104. De concessie HWGO ging per 01-01-2008 naar Arriva, en zodoende kwamen er ook hierdoor bussen vrij. Door de wijzigingen op deze 2 lijnen kwamen er in totaal 10 Berkhof Ambassador 200 bussen vrij. Deze bussen werden al heel snel herverdeeld over bestaande concessies van Connexxion.

Per mei 2009 kwamen er nog eens 4 Volvo 14,5mtr bussen uit Zeeland, de gelederen op Voorne-Putten versterken, dit bracht het 14,5mtr wagenpark op een totaal
van 26 stuks.

Erbij kwamen de volgende bussen:

Connexxion 6394 t/m 6400, 6403, 6404 MAN Berkhof Scout
Connexxion 2553, 2555, 2563, 2653 Daf- Den Oudsten Alliance B95 (Speciaal voor lijn 89, hier moeten luxere bussen op.)
Connexxion 5666 t/m 5669 Volvo B8700LE

En weg gingen de volgende bussen:

In 2007 werden de 2200s omgeruild voor de Berkhof Scouts. Echter hebben de 2200s hier nog altijd rondgereden, weliswaar niet de hele serie (2227 t/m 2229 zijn al sinds 2002 weg.).

De 2230, 2231 gingen in de zomer van 2007 weg en de 2232-2234 in de herfst van 2007.
De 2235, 2236 gingen in april 2008 weg en kwamen in de zomer weer terug om vervolgens in September opgelegd te worden.
De 2237, 2238 hebben Spijkenisse een kleine maand verlaten om in Ridderkerk dienst te doen, maar zijn toch weer terug gekeerd.
De 2239 is in december 2006 al vertrokken naar Ridderkerk.

2230 – Zoetermeer > Krimpen > Spijkenisse halverwege 2008 > Opgelegd en afgevoerd December 2009.
2231 –
Zoetermeer > Ridderkerk > Spijkenisse halverwege 2008. Nu opgelegd te Spijkenisse.
2232 – Krimpen > Spijkenisse eind 2008 > Opgelegd en afgevoerd December 2009.
2233 – Krimpen > Hermes Eindhoven > Opgelegd per 03-2010
2234 – Krimpen > Hermes Eindhoven > Opgelegd per 03-2010
2235 – Middelburg DOW chemicals vervoer > Spijkenisse. Opgelegd September 2008, afgevoerd naar Womy, sinds December 2008 kenteken niet meer bekend.
2236 – Middelburg DOW chemicals vervoer > Spijkenisse. Opgelegd September 2008, afgevoerd naar Womy, sinds December 2008 kenteken niet meer bekend.
2237 – Ridderkerk > Spijkenisse. Is met een defecte motor opgelegd en begin 2009 afgevoerd.
2238 – Ridderkerk > Spijkenisse. Opgelegd September 2008, afgevoerd naar Womy, sinds December 2008 kenteken niet meer bekend.
2239 – Ridderkerk > Krimpen > Hermes Eindhoven >> Opgelegd per 03-2010

Met het overgaan van Lijn 104, van Connexxion naar Arriva/TCR op 01-01-2008, en het veranderen van Lijn 89, waren er 10 bussen over. De 8313 t/m 8322 moesten hiervoor weg.

8313 – Wemeldinge > Wageningen
8314 – Wemeldinge > Friesland
8315 – Wemeldinge > Arnhem
8316 – Wemeldinge > Salland/Nood
8317 – Almere
8318 – Almere
8319 – Lelystad
8320 – Lelystad
8321 – Lelystad
8322 – Lelystad > Ijsselmond

Afvoer i.v.m. binnenkomst van de nieuwe wagens Concessie 2009-2017.

In 2009 is de Concessie opnieuw aanbesteed en heeft Connexxion wederom gewonnen, dit betekende weer een geheel nieuw wagenpark. Alleen de Connexxion
8327 t/m 8341 mogen blijven, de rest moest weg.

Hieronder een lijst, van waar de wagens naartoe zijn gegaan.

De Connexxion 5616 t/m 5637 en 5666 t/m 5669.

5616 – Opgelegd na 13-12.
5617 – Opgelegd na 13-12
5618 – Opgelegd na 13-12
5619 – Opgelegd na 13-12
5620 – Opgelegd na 13-12
5621 – Opgelegd na 13-12
5622 – Opgelegd na 13-12
5623 – Opgelegd na 13-12
5624 – Opgelegd na 13-12
5625 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5626 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5627 – Opgelegd na 13-12
5628 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5629 – Opgelegd na 13-12
5630 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5631 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5632 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5633 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5634 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5635 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5636 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.
5637 – Opgelegd in 1e kwartaal 2010.

5666 – Opgelegd na 13-12
5667 – Opgelegd na 13-12
5668 – Opgelegd na 13-12
5669 – Opgelegd na 13-12

De Connexxion 6394 t/m 6400, 6403-6404.

6394 – Opgelegd na 13-12.
6395 – Opgelegd na 13-12.
6396 – Opgelegd na 13-12.
6397 – Opgelegd na 13-12.
6398 – Opgelegd na 13-12.
6399 – Opgelegd na 13-12.
6400 – Opgelegd na 13-12.
6403 – In 2009 is de motor van deze wagen in elkaar gelopen, deze is al halverwege 2009 afgevoerd.
6404 – Opgelegd na 13-12.

De Connexxion 8304 t/m 8342.

De 8313 t/m 8322 zijn, zoals u hier boven kunt lezen, al eind 2007 verdwenen.
De 8327 t/m 8341 zijn grijs gespoten en mogen blijven.


8304 – Leiden na 13-12.
8305 – Leeuwarden na 13-12.
8306 – Leeuwarden na 13-12.
8307 – Leeuwarden na 13-12.
8308 – Leeuwarden na 13-12.
8309 – Leeuwarden na 13-12.
8310 – Leeuwarden na 13-12.
8311 – Leeuwarden na 13-12.
8312 – Leeuwarden na 13-12.

8323 – Leeuwarden na 13-12.
8324 – Leeuwarden na 13-12.
8325 – Leeuwarden na 13-12.
8326 – Leeuwarden na 13-12.

8342 – Leeuwarden na 13-12.

De ”Vreemde eenden”.

Als ”Vreemde eenden” hadden we de Connexxion 2230, 2232, 2553(LN 89), 2555(LN 89), 2563(LN 89), 2653(LN 89) 2837 en 2847 rijden.

2230 – Opgelegd en afgevoerd in week 50 van 2009.
2232 – Opgelegd en afgevoerd in week 50 van 2009.

2553 – Opgelegd en afgevoerd in week 49 van 2009.
2555 – Opgelegd en afgevoerd in week 50 van 2009.
2563 – Opgelegd en afgevoerd in week 50 van 2009.
2653 – Opgelegd en afgevoerd in week 50 van 2009.

2837 – Technische reserve na opgelegd te hebben gestaan.

”Vreemde eenden”

Vanwege schades, infoxx of andere redenen hebben op Voorne-putten ook nog veel bussen gereden die niet aan de concessie eisen voldeden. Dit waren wagens
die zich in de zogenoemde wisselpool bevonden.

Hier een lijst van verschillende bussen die hier in de Concessie periode hebben gereden.

Vloot nummers

Merk + type

434

Daf- Berkhof Excellene 1000 (beter bekend als de spitsbussen)

1097, 1104, 1105, 1108, 1109

Mercedes Benz 0 408

1305, 1309

Daf- Den Oudsten alliance B89

2247, 2248, 2249, 2250, 2266

Daf- Den Oudsten Alliance City B96

2297

Daf- Den Oudsten Alliance B95

2417, 2427, 2429, 2433, 2441, 2442, 2447, 2460, 2461, 2494, 2541, 2542, 2545, 2546, 2552, 2573, 2575, 2616, 2643, 2658, 2674, 2676.

Daf- Den Oudsten Alliance B95

2711, 2897

Mercedes- Benz Integro

2837, 2847

Mercedes- Benz Citaro

4187, 4191

Daf- Den Oudsten MB230

4356, 4359, 4367

Mercedes- Benz 0 405

5140, 5146, 5147, 5154, 5333*, 5383*, 5390*, 5391*, 5394*, 5401, 5453, 5454

Daf- Den Oudsten B88 (SB220)

5549*, 5550*, 5551*, 5554*, 5555, 5556

Daf- Den Oudsten Alliance B91.

5615

Volvo B8700LE

7151, 7152

Mercedes- Benz 0 405G

7839

Mercedes- Benz 0 405G

8101, 8152, 8153, 8154

Daf – Berkhof Ambassador 200.


Klik hier voor het fotoalbum.

* Deze wagens waren voor de concessie onderdeel van het vaste wagenpark van Voorne-putten maar, zijn later teruggekeerd of uit de opleg gehaald.
** De 8101 was hier voor instructie.
*** De 8152, 8153, 8154 waren hier vanwege het overspuiten van de huidige ambs in de nieuwe VPR kleurstelling, september/oktober 2009.

- De 2542 is in November 2009 naar Schoonhoven gegaan, inruil hiervoor kwam de 2847 terug.
- De 2553 is in Week 49 van 2009 naar de opleg vertrokken ivm de komst van M.A.N. bussen.
- De 2230, 2232, 2555, 2563, 2653 zijn in week 50 van 2009 naar de opleg vertrokken.

Randstadrail

Connexxion verzorgde het vervoer samen met de HTM en andere kleinere bedrijven toen de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn tot Randstadrail werden omgebouwd. Ook Connexxion Spijkenisse reed dit vervoer, hiervoor hebben er een aantal Volvo- Berkhof Duvedec geledes gereden.

Connexxion 7176, 7178, 7179, 7181
Connexxion 9002, 9003, 9005, 9054, 9055, 9056, 9058, 9078, 9079
Connexxion 7829, 7832